27271dc

گوگل این غول جستجو  Amazon.com را اصلی‌ترین رقیب خود حتی پیش از یاهو و بینگ در این زمینه می‌داند، زیرا به باور این کمپانی زمانی که افراد قصد خرید دارند، این جستجو را بیشنر در خود وب سایت‌های فروش انجام می‌دهند.

اریک اشمیت روز دوشنبه در برلین به حضار گفت: Amazon بیشتر روی تجارت تمرکز دارد، ولی در اصل آنها به پرسشهای کاربران و جستجوهایشان پاسخ می‌دهند. درست همان کاری که ما می‌کنیم.

از سال 2010، گوگل با نوعی تحقیقات ضد انحصاری در اروپا روبرو بوده است و این اتفاق پس از شکایتهایی که از این شرکت به دلیل استفاده ازسرویسهای خودش در به نمایش گذاشتن نتایج جستجو شده بود صورت گرفته است. گفته می‌شود که استفاده از این سرویسها در به نمایش آمدن نتایج سایت‌های رقیب تاثیر گذار است. این کمپانی ماه فوریه با یک کمیسیون اروپایی قراردادی امضا کرده است، اما این کمیسیون از شرکت خواسته که در پی مخالفت با قرار داد مفاد آن را ارتقا بخشیده یا اینکه متحمل پرداخت جریمه شود.

اشمیت در تلاش برای تبرئه کردن شرکت از پرداخت جریمه بارها تاکید کرده است که افراد انتخاب‌های دیگری از سوی موتورهای جستجوی دیگر بعلاوه سایتهای تخصصی که خدماتی چون اخبار، پروازها، ماشین‌های اجاره‌ای، بیمه یا اطلاعات محلی دریافت می‌کنند دارند.

او می‌گوید: ما یک سایت ارتباطات راه دور یا یک شبکه برقی نیستیم که به تنهایی وارد خانه شما شویم و اجازه ورود دیگر رقبا را ندهیم. هیچ کس مجبور نیست که تنها از گوگل استفاده کند.

بسیاری از افرادی که از طریق اسمارتفونهایشان به اینترنت متصل می‌شوند، برای گوگل چالش جدیدی ایجاد می‌کنند، زیرا آنها ترجیح می‌دهند که به جای رفتن به سایت از برنامه‌های مختلف برای انجام جستجو استفاده کنند.

اشمیت در بازدیدی که از دفتر اصلی شرکت Native Instruments (تولید کننده نرم‌افزار و سخت‌افزار موسیقی دیجیتال برای دی جی‌ها) داشت چنین گفت: 7 دقیقه از 8 دقیقه کار بر روی اسمارتفون‌ها با کار با برنامه‌ها می‌گذرد و مشهورترین و محبوبترین برنامه‌ها فیس بوک است. کمپانی که خود را جاده رسیدن به بزرگراه اینترنت می‌داند.

وب سایتهای پر ترافیکی مثل Expedia ،Yelp و TripAdvisor که ترافیکشان را از گوگل می‌گیرند بیش از زمانی که ترافیک مستقیم خودشان را داشتند رشد کرده‌اند و این در حالی است که ترافیک‌هایی که روانه خدمات دیگر می‌شوند نمی‌توانند معیاری برای موفقیت گوگل به عنوان یک موتور جستجو باشند. ساده بگویم، ما برای کاربران ایجاد جستجو می‌کنیم و نه برای وب سایتها.

گوگل در اروپا 9000 کارمند دارد و 1100 نفر هم در پنج دفتر آلمان این کمپانی مشغول کارند. این کمپانی 5 میلیارد دلار درآمد در چهار ساله اخیر در اروپا داشته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: